Aktualności na stronie:
Układanki logiczne dla dzieci
Turnusy dla dzieci Tychy
Baseny dla dzieci Bestway
Kendama dla dzieci
Koniki bujane dla dzieci
Plac zabaw Park Ujazdowski
Opinie o zabawkach marki Small Foot
Offroad Brytyjska firma Rage wsławiła się znakomitymi grami arcade – „Incoming” (wydany jako dodatek do CDA) i „Expendable” (wkrótce w serii Cool Games). Jej najnowszym tytułem jest „Offroad”, klasyczny wyścig samochodowy. Skąd tak nagła zmiana gatunku, nie wiem, śmiem jednak podejrzewać, iż przygotowywany w Bringingham program wcale nie będzie hardcore’ową symulacją… Menedżer projektu „Offroad”, Scott […]
Offroad Brytyjska firma Rage wsławiła się znakomitymi grami arcade – „Incoming” (wydany jako dodatek do CDA) i „Expendable” (wkrótce w serii Cool Games). Jej najnowszym tytułem jest „Offroad”, klasyczny wyścig samochodowy. Skąd tak nagła zmiana gatunku, nie wiem, śmiem jednak podejrzewać, iż przygotowywany w Bringingham program wcale nie będzie hardcore’ową symulacją… Menedżer projektu „Offroad”, Scott […]
Offroad
16 czerwca 2017 / By adminPost by relatedRelated post
-
12 stycznia 2023
OBRAZ OBŁĄKANEGO
Offroad
Brytyjska firma Rage wsławiła się znakomitymi grami arcade – „Incoming” (wydany jako dodatek do CDA) i „Expendable” (wkrótce w serii Cool Games). Jej najnowszym tytułem jest „Offroad”, klasyczny wyścig samochodowy. Skąd tak nagła zmiana gatunku, nie wiem, śmiem jednak podejrzewać, iż przygotowywany w Bringingham program wcale nie będzie hardcore’ową symulacją…
Menedżer projektu „Offroad”, Scott Phillips, już dziś twierdzi, iż „Offroad” nie pójdzie w ślady wielkich tytułów gatunku – serii „Test Drive: Off Road” i „Monster Truck Madness”. Jego gra ma dostarczyć znacznie więcej rozrywki, to ona ma wyznaczać zasady kierujące zabawą, a nie fizyczne niuanse, od których pełno w czystej krwi symulatorach. Tym bardziej, że nawet te najbardziej realistyczne gry dalekie są od rzeczywistości. Osobiście odbieram wypowiedź Phillipsa jako zapowiedź terenowych wyścigów właśnie w formie arcade, a więc zbliżonej bardziej do „Dethkarz” (znowu Cool Games) czy „Motorhead” (i znowu CDA) niż „NFS: Porshe 2000” (a tym razem IPS CG/IM Group).
Inna sprawa, że Rage podchodzi do gry dość poważnie. Twierdzi bowiem, iż dołoży wszelkich starań, byle tylko wszystkie 13 dostępnych samochodów zachowywało się na trasie jak najbardziej realnie. Chodzi o to, by wyeliminować nierealistyczne przyspieszenia, nie pociągające za sobą żadnych skutków zderzenia czy nie mające przełożenia na sposób prowadzenia się wozu nawierzchnie. Wygląda więc na to, że Rage chce połączyć przyjemne z pożytecznym – zrobić czysto rozrywkową grę, w której zachowane będą co najmniej podstawowe realia wyścigu off-road. I z drugiej strony zaprzeczyć samej sobie. Czyż przed chwilą Scott Phillips nie mówił coś o zabawie wyłączającej z gry fizyczne niuanse?
A skoro już jesteśmy przy wyścigu… spośród trybów gry wymienić warto time trail (klasyczny pojedynek z czasem), instant arcade (wskakujesz za kierownicę i grzejesz do przodu bez rozglądania się na boki) i world championship (mistrzostwa, kilka wyścigów, klasyfikacje najlepszych kierowców, itp.). Zmagania toczyć się mają w sześciu różnych środowiskach graficznych, po 4 trasy w każdym. Daje to łączną sumę 24 wyścigów, co gwarantuje zabawę na dość długi czas. Rage twierdzi, iż trasy będą bardzo ciekawe – nie zabraknie na przykład skrótów, które okażą się być… pułapkami! Człowiek wpakuje się w taką sympatycznie wyglądającą drużkę, pogna nią, a na jej końcu zobaczy olbrzymi kamień blokujący drogę, i… kupa, to jest powrót do domu (tu zwracam uwagę na jednorazowość takich pułapek. Za drugim razem gracz będzie dokładnie wiedział, gdzie one są. Może by tak prowadzić ich losowość?). Inna sprawa, że na szlaku pojawiać się będą elementy ruchome, takie jak bloki styropianu czy opony. Ponieważ można je przesuwać, trasa nie będzie wyglądać za każdym razem tak samo! Zdaniem Rage znacznie zwiększy to żywotność programu. Mnie osobiście ten pomysł podoba się, choć zastanawiam się, czy będzie czas, by precyzyjnie ustawiać zapory na drodze, po której właśnie gna przeciwnik. Dodatkowo w „Offroad” pojawią się atrakcyjne animacje otoczenia, takie jak przelatujące nad trasą śmigłowce czy stojące w powietrzu balony. Przypomnę jednak, iż tego typu bajery mieliśmy już w stareńkim „Car & Driver” (zdaje się, że IPS CG, ale to było baaardzo dawno temu). Sztuczna inteligencja kierowców sterowanych przez komputer ma być spora. Nie oznacza to jednak, iż będziemy mieli do czynienia z cyborgami, którzy na miesiąc przed rozpoczęciem wyścigu mają w głowie optymalny szlak uwzględniający pozycje współścigaczy. W „Offroad” wysoka AI komputera oznacza, iż będzie on możliwie bardzo zbliżony do zachowania człowieka! Komputerowi ścigacze mają walczyć między sobą, popełniać błędy i uczyć się trasy podczas wyścigu.
Strona graficzna programu ma zachwycać – tak jak zachwycało chociażby „Expendable” (Greg P. długo walczył o ów program, by później testować na nim GeForce 256). Pełna lista efektów pojawiających się podczas gry obejmuje: odbicia soczewkowe, alpha blending, zaawansowane oświetlenie, chmury kurzu, dym z rury wydechowej, płomienie z przegrzanego silnika i mapowanie środowiskowe. Całość ma być stworzona z dbałością o detale i wyglądać pięknie nawet w rozdzielczości 512×384 (najmniejszej możliwej).
Co do dźwięku, to tu technika nie poszła tak strasznie do przodu, jak to się stało w przypadku grafiki. Oczywiście „Offroad” wykorzysta standardy A3D i EAX, a także Dolby Surround – choć na słuch ciężko jest je rozróżnić, zwłaszcza gdy nie ma się głośników za 1000 zł. Pojawią się takie efekty „soniczne” jak: dynamic environmental reverb selection, reflective audio, multi-channel spatialized stereo ambiance, positional 3D audio, multi-sample cross-fading transmission effects. Cokolwiek one znaczą… na pewno gwarantować będą przyzwoity poziom produkcji. A tą przyzwoitość potwierdzimy dopiero w wakacje, gdyż właśnie wtedy gra pojawi się w sklepach.
About admin
Losowy artykuł:
Opinie o zabawkach marki Small Foot
Opinie o zabawkach marki Small Foot Nie ulega wątpliwości, że w dzisiejszych czasach technologia jest rozwinięta na najwyższym poziomie i pozwala nam na odnajdywanie wielu ważnych rzeczy w internecie. Jeśli dowiemy się o czymś w sensie teoretycznym, to będziemy mogli działać w praktyce, jeśli coś nas zainteresuje na tyle, żeby móc z tego skorzystać. Być może spodziewamy się dziecka, a…
Read moreArchiwa
Felietiony:
SOCJOLOGICZNE WYJAŚNIENIE
Imprezy dla dzieci Sosnowiec
Atrakcje dla dzieci Trójmiasto
Baseny dla dzieci Bestway
Kendama dla dzieci
Koniki bujane dla dzieci
Plac zabaw Park Ujazdowski
Opinie o zabawkach marki Small Foot
Zabawki dla 18 miesięcznego dziecka
Zabawy edukacyjne dla 4 latka
Najlepsze drewniane zabawki edukacyjne
Eko zabawki dla niemowląt
Rola zabawek w życiu dziecka – jakie wybrać?
Artykuły:
POD WRAŻENIEM
Układanki logiczne dla dzieci
Turnusy dla dzieci Tychy
Baseny dla dzieci Bestway
Kendama dla dzieci
Koniki bujane dla dzieci
Plac zabaw Park Ujazdowski
Opinie o zabawkach marki Small Foot
Zabawki dla 18 miesięcznego dziecka
Zabawy edukacyjne dla 4 latka
Najlepsze drewniane zabawki edukacyjne
Eko zabawki dla niemowląt
Rola zabawek w życiu dziecka – jakie wybrać?
Wpisy:
RODZINNE SPRAWY
Zimowiska dla dzieci 2022
Atrakcje dla dzieci Gliwice
Baseny dla dzieci Bestway
Kendama dla dzieci
Koniki bujane dla dzieci
Plac zabaw Park Ujazdowski
Opinie o zabawkach marki Small Foot
Zabawki dla 18 miesięcznego dziecka
Zabawy edukacyjne dla 4 latka
Najlepsze drewniane zabawki edukacyjne
Eko zabawki dla niemowląt
Rola zabawek w życiu dziecka – jakie wybrać?
Teksty:
NADARZAJĄCA SIĘ OKAZJA
Organizacja urodzin dla dzieci Poznań
Sala zabaw dla dzieci Zabrze
Baseny dla dzieci Bestway
Kendama dla dzieci
Koniki bujane dla dzieci
Plac zabaw Park Ujazdowski
Opinie o zabawkach marki Small Foot
Zabawki dla 18 miesięcznego dziecka
Zabawy edukacyjne dla 4 latka
Najlepsze drewniane zabawki edukacyjne
Eko zabawki dla niemowląt
Rola zabawek w życiu dziecka – jakie wybrać?